Çizgi film oyunu mario oyunu
Bu anlamda çizgi film kahramanlarının gerçekleştirdikleri ahlaki içerikli davranışlarının çocukları ileri düzeyde etkiledikleri görülmektedir....
Bu anlamda çizgi film kahramanlarının gerçekleştirdikleri ahlaki içerikli davranışlarının
çocukları ileri düzeyde etkiledikleri görülmektedir. çizgi film oyunu Bu ise henüz egosantrik bir
düzeyde bulunan çocuğun ahlak gelişimine önemli bir katkı olarak değerlendirilebilir.
Araştırmanın en önemli bulgularından biri de çocukların hem gerçek hayatta hem de
çizgi filmlerde model alma yoluna giderken kendileriyle ortak özellikler aramalarıdır. Bu
anlamda çocukların kendisiyle zaman geçiren, kendisine değer veren, kendisiyle oyun
oynayan ve kendisini seven kişileri, ister gerçek hayatta olsun ister çizgi filmlerde olsun
benimsediklerini ortaya koymaktadır. çizgi film oyunu Çalışmada kimlik kazanma konusunda erkek ve kız cinsiyet ayrımlaşmasının en belirgin örnekleri; hem gerçek hayatta hem de çizgi film kahramanı tercihinde gerçekleşmektedir. ‘Ben 10’ isimli çizgi filmi izleyen çocukların günlük hayatta da asker, polis, devlet büyüğü gibi kişileri model aldıkları, büyük oranda da babalarını model olarak benimsedikleri görülmüştür. Aynı durum kız çocuklarında ise ‘Rozy’ ve anne olarak yer
bulmuştur. Kahramanların çizgi filmde oynadıkları roller, farklı hayat tecrübelerini çocuğun
hayal dünyasına sunarak onların zihinsel gelişimine katkı sunmaktadırlar. ‘Ben’in aynı
anda birçok kötü kişiyle mücadele etmesi, ‘Caillou’nun arkadaşlarına örnek davranışlar
sergilemesi, çevresindeki insanlara karşılıksız yardım etmesi gibi davranışlar buna örnek
gösterilebilir. ben10 oyun Böylece onları izleyen çocuklar üzerinde vatanı koruma, arkadaşlarına ve
aile bireylerine iyi Davranma gibi davranışlar belki ilk bakışta kahramana benzemek için
olsa bile bu durumun hem zihinsel gelişim hem de ahlaki gelişim açısından olumlu bir
katkı sağlayacağı düşünülebilir. Çizgi film,bir hareketin art arda gelen evrelerini çözümleyen resimlerin tek tek filme alınmasıyla gerçekleştirilir.Çizgi filmin kökeni Çin’deki eski gölge oyunlarına ve büyülü fenerin 17. ve 18. yüzyıllarda gelişmesine dek uzanır. Plateau (fenakistiskop) ve
Horner’ın (zootrop) buluşlarından yararlanan fransız Emile Reynaud ‘optik tiyatro’suyla
çizgi filmin öncüsü kabul edilir.1982‘de,Paris’teki Grevin Müzesi’nde elle çizilmiş ve
guvaşla boyanmış desenleri perdeye yansıtarak ilk ışıklı pantomim gösterisini
düzenledi.Amerikalı Stuart Blackton resim resim görüntüleme tekniğini bularak çizgi
filme büyük bir atılım kazandırdı(The Haunted Hotel ,1906). ben10 oyun Aynı yöntemi fransız Emile
Cohl da başarıyla uyguladı. ABD’de deneme niteliğindeki çizgi filmler,1909’dan sonra Winsor McCay’ın çabalarıyla aşıldı (Gertie the Trained Dinausaur).Sanatçı,dokuz yıl sonra ilk uzun metrajlı çizgi filmi gerçekleştirdi: The Sinking of the Lustania.1910’lu yıllar boyunca teknik deneyler ve
geliştirme çalışmaları bir birini izledi(John Bray,Earl Hurd).İlk çizgi film kahramanları
1919 ve 1920 yıllarında doğdu: Pat Sullivan’ın Felix the Cat’i ve Max ve Dave Fleischer
kardeşlerin Koko the Clown’u. mario oyunu Birkaç yıl sonra ileri görüşlü bir yaratıcı olan Walt
Disney,çok ilgi çeken bu yeni sanatın büyük olanaklarını kullandı.İnsan biçimli fare
Mickey’nin beyaz perdede görünmesiyle çocuklar ve yetişkinler için bir düş fabrikasının
temelleri atılmış oldu.(1926).1930’dan başlayarak ses ve desenin,çok geçmeden de
renkle buluşmasıyla çizgi film tüm dünyada yayıldı.Amerika’da,Walt Disney’in gerçekçi
ve akıcı üslubu benimsendi.Uzun metrajlı yapımı Pamuk prenses ve yedi cüceler büyük
bir başarıya ulaştı Disney, eksiksiz hayvanlar dünyası ve gösterişli bitki evreniyle
süslü,mutlu bir doğanı sözcüsü olmayı amaçlardı. mario oyunu Walt Disney atölyeleri yavaş yavaş
dev bir kuruluş durumuna geldi ve sonraki yıllarda yadsınamaz bir başarı elde
etti.Disney,Fleischer kardeşler ve onların gözde dizileri denizci Temel Reis dışında çok
az rakiple karşı karşıyaydı.Disney’in atölyelerindeki kimi sanatçılar bağımsız olarak
çalışmaya başladı.Bulardan Tex Avery,çizgi film konularına şiddet,güldürü ve coşkunluk
kattı,Stepen Bosustow,çağdaş resim araştırmalarından esinlenen ve gülmeceye yönelen
yeni biçimler geliştirdi. Amerikalı seyirciler, 1960’a değin,Tex Avery ve yandaşlarının
yıkıcı çılgınlığı oluştu
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.