Temizlik yapma oyunları giysi oyunları
Sokaklarda gözlemlenen oyunların sayısının, alt sosyoekonomik düzeyden üst sosyoekonomikdüzeye gidildikçe azalmasının nedeni okul bahçelerinde...
Sokaklarda gözlemlenen oyunların sayısının, alt sosyoekonomik düzeyden üst sosyoekonomik
düzeye gidildikçe azalmasının nedeni okul bahçelerinde saptanandan farklı bir nedenden
kaynaklanıyor gibi görünmektedir. Bu da, giysi oyunları üst sosyoekonomik düzey çocuklarının, araştırmanın yapıldıgı yaz aylarında, sokak haricinde evde, çocuk klüplerinde, yaz okullarında ya da Ankara dışında yazlık tatil bölgelerinde bulunuyor olmaları olasılıgıdır. Alt sosyoekonomik düzeyi temsilen seçilen Bogaziçi’nin sokakları, çesitli nüfus alt gruplarından kisiler (kadın, çocuk, yaslı, vb.) tarafından bir “yasama alanı” olarak kullanılmaktadır. Dolayısıyla, bu semtte çocukların oyun oynama ya da oyun oynarken gözlemlenme sıklıgı daha yüksektir. Üst sosyoekonomik düzeyde, okul bahçesi ve sokakta gözlemlenen toplam oyun sayısına bakıldıgında okul bahçelerinde (109), sokaklarda gözlemlenenden (49) daha fazla oyuna rastlandığı görülmektedir. Sokaklar bazı anabaların, çocuklarının uzun süreyle bulunmalarını istemedikleri yerlerdir. giysi oyunları Çesitli nedenlerle anababalar, çocuklarının sokakta bulunmalarına ya da uzun süreyle bulunmalarına ya da uzun süreyle bulunmalarına izin vermeyebilmektedirler. Dolayısıyla, sokak ve okul bahçesi ile ilgili olarak ortaya çıkan oyun sayılarındaki farklar, sokakta ve okul bahçesinde bulunan çocuk sayısının farkından kaynaklanıyor olabilir. yemek yapma oyunu oyna Okul bahçeleri, sokaklara göre, oyun oynamak için yapısal özellikleri nedeniyle fiziksel olarak, çok sayıda çocugun varlıgı nedeniyle de sosyal olarak oyun oynamak için daha elverisli görünmektedir. Okul bahçelerinin, düz ve genis alanlar olması ve çok sayıda oyun arkadası saglaması, bu mekânları dogal bir oyun alanı haline getirmektedir. Teneffüsler, çocukların, okul bahçesine “oyun oynamaya” çıktıkları zaman dilimleridir. Sokaklar ise, daha genis çaplı -içinde “öylesine” oturmak da yer alanetkinliklerin gerçeklestigi mekânlardır Çocuklar sokaga çıkmaktadırlar, ancak oyun oynamak sokakta zorunlu bir sonucu degildir. yemek yapma oyunu oyna Nitekim arastırma verilerinin toplanması aşamasında sokakta oyun oynamaksızın bulunan, oturan, sohbet eden pek çok çocuga rastlanmıstır. Buna karsılık, çocuklar, okula baslamalarından itibaren ders aralarında oyun oynanması gelenegi ile karsılasırlar ve bu genel egilim, okul gününün bir parçası olarak sürer. Ders aralarında kısıtlı olan zaman heyecanla oyuna harcanmaktadır; hatta çocuklar zil çalınca, sınıflarından bahçeye kosarak gelirken zaman kazanmak için oyun hazırlıgı yaparak gelmektedir. Oysa sokakta böylesi bir zaman kısıtlılıgı olmadığı için, oyunun zaman içinde ortaya çıkma olasılıgı vardır. Özetle, çocuklar, ilk ögrenmelerine bağlı olarak okul bahçelerini, özellikle ders aralarında, oyun oynanan yerler olarak görürken, sokaklar yalnızca oyun oynanan alanlar olma özelligi tasımaktadır. Okul bahçelerinde, Bogaziçi semti (20) ve Kurtulus’ta (14) sarkılı/tekerlemeli oyunlar en sık gözlemlenen oyunlar (7) ve yakalamalı oyunlar (7), en sık gözlemlenen oyun kategorileri olmustur. Her üç semtte gözlemlenen sarkılı/tekerlemeli oyunların toplam sayısı 41’dir. Bu çalısmada yalnızca üst sosyoekonomik düzeyde en çok oynanan oyun olarak gözlemlenen sarkılı/tekerlemeli oyunların toplam sayısı 41’dir. temizlik yapma oyunları Bu çalısmada yalnızca üst sosyoekonomik düzeyde en çok oynanan oyun olarak gözlemlenen yakalamalı oyunlar, Blatcford, Creeser ve Mooney’in (1990) çalısmalarının bulgularına göre de, okul bahçesinde en çok oynanan oyun türlerindendir. Aynı arastırmacılar, sarkı ve tekerlemelerin, oyunların sınıflanma sorunları nedeniyle kendi basına oyun olarak sayılmadıklarını, ancak birçok oyunun içinde yer aldıklarını, dolayısıyla bunların önemli olduklarını belirtmektedirler. Sokaklarda, her üç semtte de , top oyunları en sık gözlemlenen oyunları olusturmaktadırlar. temizlik yapma oyunları Top oyunları; yakantop, 21 aylık, sıçankaçtı, futbol, voleybol beyzbol, bowling gibi top ile oynanan oyunlardır. Bu oyunların bir bölümü, bazı spor dallarındaki kuralların aynen uygulandıgı ya da çocuklar tarafından degistirildigi oyunlardır.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.